Dodatki na bloga
Dodatki na bloga
[ zobacz księgę | dopisz do księgi ]
Kategorie: Wszystkie | Ciasteczka | Ciasto | Deser | Muzyka | Obiad | Pirog | Po prostu | Podroze | Ryba | Scones | Sniadanie | Tort | Wolowina | Zupa
RSS
środa, 24 marca 2010
Placek pasterza

Bardzo popularne danie w tej czesci swiata ,co gospodyni to inny przepis, ale 2 skladniki sa takie same od zawsze, mieso mielone i ziemniaki puree.

Z wygladu, oto zwykla zapiekanka , ale tak tylko sie moze zdawac. W rzeczywistosci  domowy, aromatyczny obiad , zapieczone razem daje nam nowe doznanie smakowe. Bardzo ale to bardzo polecam!!!!

Nadzienie

1 kg mielonej wolowiny

2 lyzki oleju roslinnego

Sol/pieprz do smaku

Sos worcestershire

2 zabki czosnku

2 cebuli sredniej wielkosci krojone w kostke

3 duze marchwi

4-5 galazek selera naciowego

2 lyzki maki

½ szkl bialego wina

2 liscie laurowe/rozmaryn /tymianek

1 szkl swiezego zielonego groszku(z puszki tez jak najbardziej)

Puree

1.5-2 kg ziemniakow obranych i pokrojonych

1 szkl mleka

2 lyzki masla

Sol/pieprz/przyprawy wg. uznania

 

Rozgrzewamy duza patelnie  i podsmazamy mieso mielone ok. 5-7 min, solimy i dodajemy pieprz. Mieso odkladamy na talerz, mozemy pozbyc sie nadmiaru tluszczu (wg .uznania) i podsmazamy na resztkach tluszczu cebule i czosnek, nastepnie marchew, seler naciowy do momentu az warzywa zmiekna. Nastepnie posypujemy warzywa maka i wlewamy wino( u mnie bylo whiski - moim zdaniem zbyt aromatyczne jak na to potrawe ale jednoczesnie ciekawy smak i zabojczy aromat w kuchni).

Wrzucamy odlozone mielone mieso do warzyw, listki laurowe, tymianek, rozmaryn, sos o trudno wymawialnej nazwie i dusimy ok. 15-30 min, zawartosc powinna sie lekko sciac.Usuwamy listki laurowe.

W miedzyczasie gotujemy ziemniaki i przyrzadzamy zwykle puree z nich, takie jakie robimy od zawsze, zadnej filozofji.

Naczynie do zapiekania prostokatne wykladamy miesem z warzywami, wykladamy rownomiernie puree ziemniaczane wyrownujac ladnie powierchnie , jezeli chcemy mozemu lyzka zrobic ladne grzebyczki , ktore po upieczeniu wygladaja apetycznie:). Pieczemy, az puree sie ladnie zezloci a nadzienie bedzie lekko bulgotac. Przy 190 C ok .30 min.